Jij weet waar je het over hebt
Door regelmatig nieuwe berichten te plaatsen krijgt de websitebezoeker het idee dat actief bent met je onderneming. En, ook niet onbelangrijk, dat je de expert bent op een bepaald gebied. Plaats je een nieuwsbericht over de nieuwe collectie kleding of over de innovatie van het verpakkingsmateriaal, dan is dat voor de kijker al een positieve cue dat jij weet waar je het over hebt!
Rankingsfactor
Content, zoals een nieuwsbericht of landingspagina, is ook belangrijk voor de posities in de zoekmachine. De rankings. Verwerk relevante keywords in je teksten, gebruik afbeeldingen, kopteksten en andere SEO-technieken als alt-teksten en linkbuilding. In nieuwsberichten kun je prima linken naar andere pagina’s over je dienstverlening of producten. Zo draagt het actueel houden van je website bij aan je rankings in de zoekmachine.
Waarom? Domain authority. Wanneer de zoekmachine ziet dat je SEO-tactieken toepast in je content laat je zien dat je een soort expert bent op jouw gebied, wat beloond kan worden met een hogere ranking. Zeker wanneer je backlinks krijgt!
Hoe zorg je steeds voor nieuwe content op je website?
Oké, nu weet je waarom steeds nieuwe content op je website belangrijk is. Maar hoe ga je dat doen? Lees de volgende 6 tips om je website actueel te houden.
Tip 1: kies de manier die bij jou past
Het actueel houden van je website kan op veel manieren. Maak landingspagina’s, schrijf een blog of plaats je social-media berichten automatisch door naar je website. Wil je je website echt goed aanpakken, kies dan voor een manier die voor jou vol te houden is.
Maak van de nieuwspagina een plaats waar je nieuwtjes, kennis en ervaring deelt. In een nieuwsbericht wil je niet teveel inzoomen op (product)details. In een landingspagina kan dat wel. Je kunt de twee dus ook samen inzetten en elkaar versterken met linkbuilding. Wat ook vaak voorkomt is een sectie met referenties. Hier kun je je projecten toelichten, wat dan weer bewijsvorming is voor potentiële klanten. Deel je content ook op social media. Met de URL erbij genereer je traffic naar je website.