Veel websites zijn gemaakt in WordPress – een bekend CMS (content management systeem). In WordPress kun je zelf landingspagina’s maken. Je kiest de titel en URL van je landingspagina en je voegt de tekst en afbeeldingen toe. Kies voor een korte, krachtige titel en URL en verwerk het belangrijkste zoekwoord erin. Dat geldt ook voor de tussenkopjes (headers).
Daarnaast is het een tip om Yoast te gebruiken. Dit is een SEO-plugin voor WordPress websites. Met Yoast kun je meta titels en meta omschrijvingen instellen. Dit zijn de blauwe linkjes en de omschrijvingen die je in Google terugziet.
SEO draait grotendeels om het opbouwen van autoriteit. Het is geen korte termijn strategie, maar één van de lange adem. Maak daarom een planning om consistent aan SEO te werken. Kies een hoofdonderwerp waar je meerdere landingspagina’s voor gaat maken. Werk met interne linkjes om het geheel aan elkaar te verbinden. Deze interne linkjes zijn ook goed voor SEO.
In principe worden landingspagina’s vanzelf opgepikt door de crawlers om te indexeren. Je kunt gebruikmaken van Google Search Console om Google alvast op de hoogte te brengen van je nieuwe content zodat de crawlers het gaan bekijken en indexeren. In Google Search Console kun je later ook checken of de vertoningen en klikken toenemen!