Een bedrijfspagina op social media instellen? Zo geregeld! Een bedrijfspagina heeft voordelen ten opzichte van een persoonlijke pagina. Met een bedrijfspagina heb je inzicht in statistieken van je social media berichten, en kun je de bezoeker meer informatie bieden zoals een adres, en met een bedrijfspagina kun je ook gaan adverteren. Maar wat als je jaren geleden een account bent gestart dat eigenlijk een persoonlijke pagina is? Zo los je het op!
Op Instagram kun je een persoonlijk profiel gemakkelijk omzetten naar een bedrijfsprofiel via instellingen, account, bedrijfsaccount. Je bent niet verplicht om een Facebook-pagina te koppelen, ook al word dat je wel gevraagd.
Switch niet te vaak tussen privé-account en bedrijfsprofiel, want dan zul je als spam gezien worden. Je loopt dan kans om geblokkeerd te worden!
Heb je een persoonlijke Facebookpagina waarvan je eigenlijk een bedrijfspagina wil maken? Dat is het lastig. Dit kan namelijk niet binnen de reguliere instellingen. Je kunt er dan voor kiezen om een bedrijfspagina te beginnen en de volgers van de oude pagina uit te nodigen om de bedrijfspagina leuk te vinden. Vervolgens kun je het privé-account sluiten.
Het nadeel van Facebook is dat een bedrijfspagina altijd beheerd wordt door een privé-account. Het is helaas onmogelijk om een losstaand bedrijfsprofiel te beginnen.
Veel ondernemers hebben al een persoonlijk LinkedIn profiel. Op je profiel kun je ook updates plaatsen en daarvoor krijg je inzicht in het aantal likes en reacties. Met een bedrijfsprofiel heb je echter meer statistieken tot je beschikking. Je kunt je een persoonlijk profiel niet omzetten in een bedrijfsprofiel, maar je maakt vanuit je persoonlijke account een bedrijfspagina aan. Net als op Facebook.
Maak een bedrijfsprofiel aan door rechtsboven in, naast je eigen foto, op “werk” te klikken. In het menu dat openklapt selecteer je “create company page”.
Adverteren? koppelen!
Wil je op social media gaan adverteren? Dan is het aanbevolen om je Facebook en Instagram accounts met elkaar te koppelen. Facebook Ads werkt namelijk voor beide kanalen. Om dit te doen ga je naar je Facebook bedrijfspagina en klik je rechtsboven in op instellingen. Kies in het linker menu voor Instagram en vervolgens op koppelen! Even inloggen en je koppeling is geregeld.