1. Techniek
De techniek van je webshop is de absolute basis, deze moet in orde zijn. Denk aan een gebruiksvriendelijke ervaring voor je bezoeker en een goede toegankelijkheid op alle apparaten. De snelheid van je webshop is voor je bezoeker én de zoekmachine een bepalende factor. Doet je webshop er lang over om te laden? Dan is niet alleen de kans groot dat jouw bezoeker weg klikt, maar de kans bestaat ook dat het negatief uitpakt voor je vindbaarheid. De zoekmachine weegt de reactiesnelheid van jouw webshop namelijk mee in de beoordeling. Denk bij de ontwikkeling van je webshop ook na over de menustructuur zodat je jouw bezoeker een navigatie biedt die je potentiële klant feilloos bij de producten weet te brengen die jij ze graag wilt verkopen.
2. Autoriteit
Autoriteit is niet alleen in het echte leven bepalend, ook online wordt autoriteit steeds belangrijker. Denk eens aan een arts. De meeste dragen een witte jas, daarmee stralen ze autoriteit uit en de boodschap die ze overbrengen komt duidelijk aan. Stel je eens voor dat diezelfde arts tegenover je zou zitten in een verwassen T-shirt, neem je deze dan net zo serieus? Waarschijnlijk niet. Autoriteit zit niet alleen in wat je te vertellen hebt, maar ook hoe je dat aan de rest van de wereld brengt of laat zien.
Door het delen van informatie, het beantwoorden van vragen, het wegnemen van onzekerheden, het tonen van recensies, een professionele uitstraling en een veilige betaalomgeving zorg je voor betrouwbaarheid. Maak jij content die door anderen als waardevol wordt ervaren? Dan vergroot je hiermee de kans dat anderen naar jouw webshop willen linken en die backlinks zijn weer goed voor de SEO van je webshop.
3. Content
Bij content gaat het erom dat je waardevolle informatie deelt waaruit blijkt dat jij expertise, kennis en kunde bezit. De focus ligt op unieke teksten en beelden, kwaliteit boven kwantiteit. Schrijf niet in computertaal om zoveel mogelijk zoekwoorden te verwerken, maar schrijf je teksten alsof je een gesprek met iemand voert of alsof je antwoord geeft op de vraag van de zoeker. Het verhaal dat je vertelt omschrijven we als content. Deze content kun je vervolgens verder optimaliseren aan de hand van zoekwoorden die je doelgroep gebruikt om zo jouw producten te kunnen vinden.