Inmiddels hebben we in al die jaren al heel wat websites en webshops ontworpen en gebouwd. Ondanks dat we het al jaren doen en het kunstje beheersen, vinden we zelf natuurlijk, blijven we iedere keer zoeken naar verbeteringen.
Die zoektocht zorgt ervoor dat we blijven werken aan het verbreden van de kennis en kunde in ons team, waardoor we de kwaliteit van onze websites en webshops steeds kunnen verbeteren. Je ziet dit onder andere terug in de schaalbaarheid en mogelijkheden in landingspagina’s die onze websites en webshops hebben na oplevering. Dat zorgt er vervolgens weer voor dat we de resultaten voor onze klanten kunnen optimaliseren. Je bent dan echt een bijdrage aan het leveren en daar haal ik dan weer mijn plezier uit.
Verkenning
Waar Corné en Bas eerder schreven over een andere manier van ontwikkelen, is de weg in aanloop naar de ontwikkeling van een website of webshop ook flink veranderd. We gaan niet zomaar een stoere site ontwerpen, het draait om je verhaal en dat moeten we helder krijgen voordat er ook maar aan een kleurenpallet gedacht wordt.
Dit zorgt regelmatig voor een positioneringsvraagstuk. Maar om te beginnen gaan we samen in ieder geval op zoek naar antwoorden op de vragen waarom die nieuwe website er moet komen, wat het doel is, wat we er mee willen bereiken en of de investering terug te verdienen is.
Vervolgens analyseren we de bestaande website, als die er is, en de resultaten ervan. We onderzoeken de concurrentie en we analyseren de kansen die er in de zoekmachine lijken te liggen, om die vervolgens samen te valideren. Deze voorbereidende fase noemen wij de verkenning. Er is dan nog helemaal niets gebeurd aan de ontwikkeling van de website. Het lijken misschien details, maar deze bepalen in grote mate het succes van je nieuwe website of webshop.