Wat is dan relevante content voor je website?
Dat is een goede vraag, want maar al te vaak maken we mee dat waarvan je zou denken dat je potentiële klant erop zoekt, helemaal geen zoekvolume kent en dus niet interessant is. Daarmee is het logisch dat content schrijven over onderwerpen waar niet op wordt gezocht, geen direct nut voor je vindbaarheid heeft.
Om onnodig werk te voorkomen voeren we voorafgaand aan de SEO-werkzaamheden een zoekwoordenanalyse uit. We bedenken – samen – onderwerpen en zoekopdrachten waarvan we denken dat je doelgroep hierop zoekt. Vervolgens toetsen we het zoekvolume, ontdekken we gerelateerde zoekopdrachten en brengen we concurrentie en kansen in kaart. Op basis van deze conclusies maken we de afweging of het wel of juist niet de moeite waard is om een landingspagina voor dat onderwerp te schrijven.
SEO-Autoriteit
Bij SEO-werkzaamheden hoort ook het schrijven van actuele berichten in de vorm van nieuws. Zo schrijven we over de nieuwste trends in je branche, nieuwe diensten en producten of ontwikkelingen in- en rond je business. Hoe meer relevante informatie wordt aangeboden op je website, hoe meer waarde je creëert. De voorwaarde is dat de informatie die je deelt écht van waarde is. Je laat de zoekmachine als het ware zien wat je weet en dat je een specialist of autoriteit bent voor je bezoeker. Als je dit consistent doet zal de zoekmachine dit ook zo gaan zien, zo ontstaat SEO-autoriteit. Hoe groter je SEO-autoriteit, hoe groter de kans dat je gaat stijgen in de zoekmachine met als gevolg dat het aantal bezoekers stijgt en de conversies in de vorm van offerte-aanvragen, contactmomenten of bestellingen zullen toenemen.
Vindbaar worden met SEO-optimalisatie in Goes
Naast de zoektermen en informatie die je op je landingspagina’s aanbiedt, spelen er bij SEO ook nog technische aspecten waar je door de zoekmachine op beoordeeld wordt. De laadtijd van je website is er zo één. Hoe sneller je pagina’s door de zoekmachine gelezen kunnen worden, des te groter de kans dat je hier een goede beoordeling krijgt. Als je website enorm traag is, zal een bezoeker dit zo ervaren en dat is geen positieve ervaring. De zoekmachine zal proberen dit te voorkomen.
Waarom SEO en geen SEA?
De vraag “Waarom SEO en geen SEA?” krijgen we regelmatig. SEA, Search Engine Advertisting, is voornamelijk gericht op de korte(re) termijn, je ‘koopt zichtbaarheid op een bepaald moment’ waardoor je boven in de zoekmachine zichtbaar bent. Zodra je stopt met betalen of je budget op is, ben je niet meer zichtbaar.
Bij SEO ligt dit anders, doordat je structureel werkt aan de kwaliteit van je informatieaanbod, krijgt je vindbaarheid een meer permanent karakter. Dat wil zeggen dat wanneer je eenmaal een goede notering in de zoekmachine hebt door de juiste content aan te bieden, je over het algemeen niet zomaar tien pagina’s daalt in de resultaten van de zoekmachine.
Je werkt met SEO aan de organische vindbaarheid van je website en dat is een investering voor de langere termijn. Het duurt vaak wat langer voordat je de resultaten ziet, maar op de lange termijn haal je er in de meeste gevallen meer resultaat uit.
SEO uitbesteden in Goes?
Wil jij je online vindbaarheid in de zoekmachine vergroten door relevante content op landingspagina’s in je website aan te bieden? Of wil je meer weten over hoe we de vindbaarheid van jouw website met de inzet van SEO in Goes een boost kunnen geven? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden voor jouw business te bespreken!