Zou je een huis bouwen zonder plan? Waarschijnlijk niet. Het is wel handig dat een architect je wensen kent om de aannemer te laten weten hoe het resultaat moet worden. Zo weet de aannemer welke fundering nodig is en welke materialen ingekocht moet worden om uiteindelijk tot een prijs te komen. Jij kunt vervolgens bepalen of dit haalbaar is en of dit het je waard is. Daarna komt de vraag hoelang het gaat duren voordat de werkzaamheden uitgevoerd zijn en jij in je huis kunt gaan wonen.
Bij marketing is het net zo. Voordat je gaat bouwen aan je online vindbaarheid is het belangrijk om een nulmeting te doen. Waar het begrip ‘nulmeting’ voor marketingmensen de normaalste zaak van de wereld is, kreeg ik van mijn developer-collega Silvan laatst de vraag wat een nulmeting nou eigenlijk inhoudt. Goed dat hij het vraagt, want dat geeft aan dat het begrip niet zo vanzelfsprekend is.
Wanneer je bij ons komt voor een online marketing vraagstuk of van plan bent om je website of webshop te laten vernieuwen, dan starten we altijd met een nulmeting. Met een nulmeting weet je waar je staat op dat moment en zo ontdekken we waar je kansen liggen, kunnen wij je een advies geven en weet je waar je aan moet werken om tot het resultaat te komen wat jij voor ogen hebt.