Denken in (sh)oplossingen

Is mijn idee wel goed genoeg? Gaat de verkoop van mijn producten wel lopen? Durf ik het risico wel te nemen? Natuurlijk kunnen dat allemaal vragen zijn die spelen op het moment dat je het plan hebt om een webshop te beginnen.

Regelmatig krijgen wij vragen van ondernemers om te helpen bij het online verkopen van producten. Ondernemers die al jaren bezig zijn en nu een webshop aan hun business toe willen voegen als extra verkoopkanaal, maar ook starters die nu ‘maar’ een aantal producten hebben.

Onze webshops ontwikkelen we vooral in WooCommerce. De reden hiervoor is dat je met WooCommerce mogelijkheden genoeg hebt voor het verkopen van producten en een maatwerk webshop neer kunt zetten. Daarnaast is dit goed te combineren met het maken van content, wat van pas komt bij zoekmachine optimalisatie.

Als je start met enkele producten, of gewoon eerst de behoefte van je potentiële klant wilt ontdekken, kan een webshop in WooCommerce net te veel van het goede zijn. Je wilt dan wat lichter starten en ook de kosten in de hand houden.

Een goed alternatief

Daarom gingen we op zoek naar een oplossing die ons de vrijheid kon geven om een webshop volledig in huisstijl te ontwikkelen en ook te kunnen voldoen aan de eerder gestelde voorwaarden. Die vonden we in Shopify.

Shopify

Dit bleek een goede oplossing. Een voordeel van Shopify is dat je kunt werken met templates, daarmee heb je razendsnel een webshop. Het nadeel hiervan is dat de kans groot is dat iemand anders deze template ook gebruikt. Maar geen zorgen, met Shopify is het mogelijk om bestaande templates aan te passen of compleet zelf vorm te geven waardoor de webshop toch volledig eigen wordt.

Een ander groot voordeel is dat het afrekenproces degelijk is, waardoor je zonder extreme inspanning kunt beginnen met verkopen. Een mooi voorbeeld dat we recent hebben opgeleverd is de webshop van Geelhoed Transport, die bekijk je op https://shop.geelhoedtransport.nl/

Configureren, koppelen, verkopen!

Met de juiste kennis van het platform kun je -tegen lagere kosten dan in WooCommerce- jouw online verkoopkanaal opzetten om dit vervolgens te koppelen aan diensten als Mollie voor de betalingen en MyParcel voor het printen van je verzendlabels.

Shopify biedt daarnaast mogelijkheden om het assortiment op te halen, waardoor je het aanbod ook in je bestaande website kunt integreren. Maar laten we het voor nu eenvoudig houden!

Wat past bij jou?

Dat is afhankelijk van je vraag, assortiment, ambitie en budget. Samen met mijn collega’s adviseer ik je graag bij de juiste keuze.

Jozias Boone
Design & marketing