In Nederland zijn er maar liefst 7 miljoen dagelijkse Facebookgebruikers. Dat is een behoorlijk aantal en daarmee kan het een interessant kanaal zijn om je doelgroep te bereiken. Want in die 7 miljoen dagelijkse gebruikers, zit waarschijnlijk ook jouw doelgroep! Facebook biedt de mogelijkheid om content te plaatsen die jouw volgers aanspreekt. Maar ja, als je niet veel volgers hebt, is het aantal bereikte mensen ook niet groot. Daar heeft Facebook wat op bedacht: Facebook Ads. Wij leggen je uit wat het is en hoe jij het effectief in kan zetten voor jouw onderneming.
Wat is Facebook Ads?
Facebook Ads is een mogelijkheid om jouw berichten betaald extra onder de aandacht te brengen, bij de doelgroep die jij kiest. Je hebt als doel het behalen van een conversie. Dit kan zijn: het verkrijgen van een e-mailadres voor jouw salesfunnel, een website bezoek, de aankoop van jouw product of dienst of meer betrokkenheid bij jouw posts. Met Facebook Ads kun je een grotere doelgroep bereiken.
De betaalde posts komen in de tijdlijn van de geselecteerde doelgroep terecht en zien er iets anders uit dan een reguliere post. Je kan het zien als reclame specifiek voor jouw doelgroep. Het is dus belangrijk dat je goed voor je hebt wie jouw doelgroep is en waar ze zich bevinden. Als je dat weet, is Facebook Ads een efficiënte manier om je advertentiebudget te besteden.