Ben jij een B2B ondernemer, dan wil je je werk natuurlijk aan zoveel mogelijk zakelijke klanten laten zien. LinkedIn is daarvoor een interessant platform. Maar hoe zorg je nou voor die gewenste volgers op je LinkedIn bedrijfspagina? Lees hier onze tips.
Houd je LinkedIn-pagina actueel
Het lijkt misschien een open deur, maar wil je meer volgers op je pagina dan moet je de content up to date houden. Zo laat je zien dat je actief bezig bent met je business. Je kunt het type content natuurlijk afwisselen. Bijvoorbeeld referenties en tips. Zorg voor content dat de moeite waard is!
Hashtags volgen & reageren als bedrijf
Het is je misschien wel opgevallen dat je niet uit naam van je bedrijf op content van anderen kan reageren. Maar stel dat jouw dienst of product hét antwoord biedt op die ene vraag die iemand stelt? Dan kun je daar uit persoonlijke titel op reageren, maar soms wil je ook gewoon direct je bedrijf in de schijnwerpers zetten.
Er is een soort work-around. Werkt niet altijd, maar des te leuker als het wél lukt en op deze manier iemand van advies te voorzien en meer interactie en volgers te krijgen. Zo doe je dat:
- Ga naar je LinkedIn bedrijfspagina en zorg dat je deze als admin bekijkt
- Rechts zie je een kolom genaamd beheren, hier staan hashtags. Klik op het edit-icoontje
- Voeg 3 relevante hashtags toe en sla deze op
- Nu je terug bent op je bedrijfspagina, kun je op één van de hashtags klikken
- Check of er relevante content tussen staat. Wil je reageren? Dan zul je zien dat dat nu wel uit naam van je bedrijf kan!
Je kunt de hashtags altijd aanpassen. Dus zie je een post op de tijdlijn (met hashtags) waar je op zou willen reageren, wijzig dan even de hashtags die je volgt.