Ontwikkelingen volgen
Op dit gebied zijn er diverse tools op de markt en nieuwe ontwikkelingen volgen elkaar snel op. Daarom bezocht ik eind maart de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs te Utrecht. Op dit e-commerce event heb ik me laten inspireren wat betreft de nieuwste trends op het gebied van SEO, SEA en E-Commerce.
Tijdens dit bezoek heb ik verschillende lezingen gevolgd om te weten te komen hoe andere bedrijven bepaalde zaken aanpakken. Ook heb ik gesprekken gevoerd bij stands van diverse bedrijven die tools aanbieden, die voor onszelf of klanten mogelijk interessant zijn. Wat centraal staat in vrijwel alle ontwikkelingen, is de kans om als bedrijf voor elke klant nóg relevanter te worden door het aanbieden van gepersonaliseerde content of het automatiseren van bepaalde bedrijfsprocessen.
Je favoriete merk
Een mooi voorbeeld hiervan is een gepersonaliseerde schapindeling op basis van jouw onlinegedrag binnen een webshop. Wanneer je bijvoorbeeld op zoek bent naar een nieuwe jas, wordt op basis van jouw scroll-, kijk- en klikgedrag bepaald wat de meest relevante online schapindeling voor jou is. Stel je klikt op een beige herenjas van Lyle & Scott, dan zie je in het volgende overzicht andere jassen van dit merk én beige jassen van andere merken bovenaan de pagina staan. En heb je eerder Nike sportschoenen besteld bij Footlocker, dan ontvang je in een e-mail de nieuwste collectie schoenen van Nike, en niet die van Adidas.
Alle interacties die je met een bedrijf hebt, bijvoorbeeld op de website, via de mail of socials, worden opgeslagen binnen een Customer Data Platform (CDP). Binnen deze bak met data heeft iedere klant zijn/haar eigen (klant)profiel. Zo kun je als bedrijf op het juiste moment relevante en gepersonaliseerde content aanbieden via diverse kanalen.
Bekijk jij onze e-mailmarketing pagina, dan zou je zomaar een mail van ons kunnen ontvangen over wat onze e-mailmarketing voor je zou kunnen betekenen 😉