Websitebezoek analyseren, de markt leren kennen, verbanden ontdekken, een strategie opstellen en alles samenvatten in een planning. Al deze onderdelen verzamelde ik in een totaaldocument om dit vervolgens aan Manouk te versturen, die werkt voor Van Es Verpakking. Zij willen graag de webshop Houtenmandjes.nl beter vindbaar maken. Dat klinkt misschien super droog, maar dit soort opdrachten vind ik juist leuk. Marketeers zullen vast herkennen dat je in dit vak een soort creatieve psycholoog, copywriter, data analist, consultant en projectmanager in één bent. Hartstikke veelzijdig dus.
Enthousiast
Natuurlijk gaan we na ons voorstel niet direct een plan uitrollen, zeker als je elkaar nog niet zo goed kent. Daarom kwamen ze vanuit Yerseke naar ons toe om alles door te spreken. Niet alleen Manouk, maar ook Willem. De man aan het roer van moederbedrijf Van Es Verpakking. Eigenlijk heeft hij helemaal niets met marketing (zijn woorden), maar na wat aandringen van Manouk heeft hij het plan toch gelezen en -enigszins tot zijn verbazing- was het helemaal helder. Het was begrijpelijk geschreven en hij snapte precies waarom we bepaalde strategische keuzes hadden voorgesteld. Al met al was hij enthousiast geworden om online te gaan groeien.