Zoekmachine optimalisatie

Tijdens de lunch zit je met je collega’s aan tafel en één van hen gooit de bewering op tafel dat Google 30.000 zoekopdrachten per seconden uitvoert. Dat klinkt als enorm veel, want dat zijn er 1,8 miljoen per minuut, laat staan hoeveel het er zijn per uur. Dus je wilt nagaan of dit wel klopt. Grote kans dat jij dan even je telefoon pakt, de zoekmachine opent en op zoek gaat naar een antwoord. Je tikt ‘hoeveel zoekopdrachten voert google per seconde uit’, zoals je de vraag ook aan iemand anders zou stellen. 

Dat is precies hoe een zoekmachine het graag heeft

De zoekmachine gaat voor jou op zoek naar een antwoord. Het antwoord op de ene website zal vollediger zijn dan op de andere, maar het antwoord ga je krijgen. Ditzelfde gebeurt als jouw doelgroep op zoek is naar een product of dienst. Als jij ze dit kan leveren, wil je als één van de eersten gevonden worden.

Dat is waar zoekmachine optimalisatie (SEO) om draait. Content aanbieden waarmee je inspeelt op het zoekgedrag van je doelgroep om zo de hoogste notering te behalen. Hiervoor is het belangrijk om te onderzoeken wat het zoekgedrag is en hoe groot het zoekvolume is. Door hier met de content die we schrijven op in te spelen, vergroten we de kans dat je positie in de zoekmachine zal stijgen, je meer bezoekers krijgt en dus de kans op een aanvraag of contactmoment wordt vergroot.

Zoekmachine als mensen
Wat belangrijk is om hierbij te vermelden, is dat je er met het schrijven van een paar pagina’s over een onderwerp meestal nog niet bent. Zoekmachines kijken namelijk ook naar de totale inhoud van je website om te bepalen of jij een betrouwbare bron bent. Hoe meer kennis jij hebt en laat zien aan de zoekmachine, hoe groter je betrouwbaarheid is en hoe groter je autoriteit wordt.

Stel dat twee van je vrienden installateurs zijn. De ene levert altijd top werk en de andere laat nog wel eens een steekje vallen, welke zou je aanraden? Precies!

Jouw business. Iedere dag beter

Gaan wij samen bouwen aan jouw business?