Met zulke aantallen is het voor vrijwel iedere business interessant om actief te zijn op social media. Op de verschillende kanalen vind je eveneens verschillende doelgroepen. Dus afhankelijk van jouw product of dienst is het de vraag waar jouw doelgroep zich bevindt. Is het LinkedIn, Instagram, Facebook, Snapchat of bijvoorbeeld TikTok?
Verschillende kanalen vragen om verschillende soorten content, maar ze hebben één ding gemeen; je geeft de kijker de mogelijkheid om te zien wat jou bezighoudt en om met je in contact te komen. Je kunt actief sturen op interactie, informatie verstrekken of een kijkje geven in de cultuur van je bedrijf om nieuwe mensen aan te trekken.
De inzet van social media moet een doel hebben, niet posten om te posten. Jouw volger moet jouw identiteit ervaren alsof die persoon echt contact met je heeft. Dat vraagt om een manier van communiceren en een boodschap die bij je past, zodat jouw doelgroep jou wil blijven volgen. Het vraagt om ritme in je posts, de juiste timing, consistentie en interessante content. Daar kunnen wij je bij helpen.