E-mailmarketing in Zeeland als brandstof voor je business
Je verzendt een e-mail en al je ontvangers zijn in één keer geïnformeerd over je nieuws, diensten of producten. Maar e-mail marketing kan je ook heel gericht inzetten. Heb je wel eens een webshop bezocht en een product in je winkelmandje geplaatst maar niet afgerekend? Grote kans dat je daarna een e-mail hebt gekregen met de boodschap “Hé naam, je bent iets vergeten!” Het doel van deze e-mail is natuurlijk om je terug te halen naar de webshop om je alsnog die ene aankoop te laten doen.
Wanneer je e-mailmarketing gericht inzet om je klant op het juiste moment te voorzien van de juiste boodschap, is de kans groot dat je resultaat behaalt.
Leads binnenhalen!
Potentiële nieuwe klanten noemen we leads. En e-mail marketing is de geschikte manier om nieuwe leads te verzamelen. De toepassing van e-mail marketing voor een webshop is vaak een voor de hand liggende toepassing, omdat je hier direct een verkoop tot stand kan brengen.
Fijn als je een webshop hebt, maar ook als je geen webshop hebt kan e-mail marketing een onderdeel zijn van je onlinestrategie. Je kunt e-mail marketing dan gebruiken om bij je -potentiële- klant op de radar te komen en te blijven. Je kunt de eerder benoemde whitepaper aanbieden en een lead zo in je e-mail marketing funnel trekken.
Hoe kom je aan leads met e-mail marketing?
Je zult eerst moeten zorgen dat je aan e-mailadressen komt van degenen die je een e-mail wilt sturen. Van je bestaande klanten zal je ongetwijfeld adresgegevens hebben, maar hoe kom je aan de gegevens van die potentiële klant?
Een voor de hand liggende keuze is de inzet van social media marketing. Je kunt dan bijvoorbeeld de eerdergenoemde whitepaper aanbieden in ruil voor een e-mailadres via een lead campagne op LinkedIn, Facebook of bijvoorbeeld Instagram. Een whitepaper is niet de enige lead magnet, er zijn natuurlijk nog vele andere invalshoeken te bedenken!
Zodra potentiële klanten hun gegevens achter beginnen te laten komen ze terecht in jouw e-mail funnel. Ze ontvangen een aantal geautomatiseerde, maar toch gepersonaliseerde e-mails om ze steeds een beetje beter kennis te laten maken met jouw business.
Personalisatie & Rapportage
Die persoonlijke e-mail is belangrijk. Zeker wanneer je e-mail marketing in Zeeland gebruikt. In Zeeland is persoonlijke aandacht en persoonlijk zakendoen enorm belangrijk. Een onderwerp van een e-mail met je eigen naam erin trekt niet alleen sneller je aandacht, je zal ook eerder geneigd zijn om deze te lezen omdat je het gevoel krijgt dat de afzender jou al kent.
Niet alleen een naam is belangrijk, maar ook het aanbod van informatie in je e-mail kan belangrijk zijn. Stel je voor dat je net een kleine hebt gekregen en op basis van een eerdere aankoop krijg je per e-mail een aanbieding van pampers, speciaal voor jou! Of wanneer het koud wordt krijg je een e-mail met de vraag of je nog voldoende haardhout op voorraad hebt? Grote kans dat je nu het gevoel krijgt dat de afzender precies op het juiste moment begrijpt wat jij nodig hebt.
Met die gepersonaliseerde e-mails is de kans op succes dus vele malen groter. Die resultaten zijn niet alleen zichtbaar, maar ook meetbaar. Ze worden bijgehouden zodat we je precies kunnen vertellen wat de inzet van e-mail marketing jou heeft opgeleverd.
E-mailmarketing in Zeeland uitbesteden?
Wil jij weten wat e-mail marketing voor jouw business in Zeeland kan betekenen? Dan gaan we graag met je aan de slag om jouw doelen in kaart te brengen en een e-mail marketing strategie te ontwikkelen om die doelen behalen.