E-mailmarketing

Afhankelijk van de business waarin je actief bent ontvang je enkele tot soms honderden mails per dag. E-mail is dan ook een belangrijk middel in onze dagelijkse communicatie. Om iemand een vraag te stellen, uit te nodigen voor een kennismaking, van informatie te voorzien, maar ook om te bevestigen dat een bestelling of order is ontvangen en om de klant vervolgens op de hoogte te houden van het verloop van het bestel- en leverproces.

Direct een bericht sturen naar een grote groep mensen

Meld jij je wel eens aan voor een nieuwsbrief? Om ervoor te zorgen dat je iedere ochtend een e-mail ontvangt met de headlines uit het Financieel Dagblad, of op de hoogte blijft van de nieuwe collectie van Cavallaro. Als jij die ochtend een link aanklikt van een bepaald jasje uit de e-mail van Cavallaro, kan het goed zijn dat je op één van de dagen die volgen opnieuw een mail ontvangt. Het zou dan ook goed kunnen dat het jasje dat je hebt aangeklikt hier weer in terugkomt. Dit keer met bijpassende kledingstukken en accessoires. Terwijl je hoofd denkt, ‘zo dat doen ze goed, ze weten precies wat ik interessant vind’, heb je dit zelf gedaan.

Doordat jij op het product hebt geklikt ben je in een e-mailfunnel of automation terecht gekomen. Hierdoor weten ze bij Cavallaro dat jij dat jasje interessant vindt. Achter dit product hebben ze een automation gebouwd, waardoor iedereen die deze link heeft aangeklikt in de dagen erna een mail krijgt met aanvullende informatie om de kans op een bestelling te vergroten.

Zo zijn er verschillende vormen van e-mailmarketing en is de toepassing ervan afhankelijk van je doel en de business waarin je actief bent. Wij helpen je te bepalen welke vorm we kunnen inzetten om jouw business te ondersteunen.

Jouw business. Iedere dag beter

Gaan wij samen bouwen aan jouw business?